A VFR mobilalkalmazás alapja a NetBriefing rendszer, amely a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat ingyenes web alapú szolgáltatása annak elősegítésére, hogy a kisgépes pilóták az eddiginél gyorsabban és egyszerűbben fel tudjanak készülni repülésük biztonságos végrehajtására.
Maga a mobilalkalmazás képes kommunikálni a földi infrastruktúrával és olyan információkat tud szolgáltatni, melyek segítségével csökkenthető a föld-levegő rádióforgalom és a légtérsértések.
Míg a NetBriefing rendszer a repülési feladatok megtervezését, repülési tervek feladását segíti, addig a VFR mobilalkalamazás a megtervezett feladatok végrehajtásában ad támogatást.
A VFR mobilalkalmazás olyan funkciókat is tartalmaz, amelyek célja a repülési műveletek hatékonyságának, valamint a pilóta helyzettudatosságának növelése. Ide tartozik például a statikus és dinamikus légtéradatok továbbítása, vagy a környező légiforgalomra vonatkozó információk megjelenítése.
A fentieken túl az alkalmazás a pilóta nélküli légijárművek (drónok) működésével kapcsolatos információ gyűjtésére és terjesztésére is szolgál majd, amennyiben azok rendelkeznek a megfelelő adatkommunikációs platformmal.
Az alkalmazás nem tekinthető biztonsági szempontból kritikus fejlesztésnek, tekintettel arra, hogy mind a fedélzeti mobil eszköz, mind a megadott információk csak háttérinformációt nyújtanak.
A VFR mobilalkalmazás használatára csak regisztrált felhasználók jogosultak más regisztrált felhasználókkal együtt, a használati jog átadása nélkül.
A VFR mobilalkalmazás kizárólag magáncélra használható a felhasználási feltételekben foglaltak szerint, az üzleti célú felhasználás nem megengedett.
Megjegyzés: a helymeghatározás engedélyezése lehetővé teszi a mozgó térképes megjelenítést, a helyzetinformációk megosztását a rendszeren belül, valamint a nyomvonalak rögzítését.
Mobilalkalmazás funkciói TÉRKÉP
Magyarország alap nappali és éjszakai térképe ofline navigációhoz.
Magyarország DDM-50 digitális topográfiai domborzati modellje (50*50 méteres rács sűrűség) offline elérhetőséghez.
LÉGTÉR
A magyar légtér statikus offline és dinamikus online (FUA) légtereit, valamint az aktív online drónzónák állapotát tartalmazza.
DIGITÁLIS LÉGIFORGALMI INFORMÁCIÓ
Az EAD (európai AIS adatbázis) AIRAC frissítése és letöltése offline eléréshez.
DIAGRAMOK
Hozzáférés az AIP dokumentumokhoz, diagramokhoz.
IDŐJÁRÁS
A VFR mobilalkalmazás a HungaroMet által szolgáltatott meteorológiai adatokat, az utolsó adatfrissítés időbélyeg érvényessége alapján, rendszeresen lekéri a szerverről. Így megtekinthető például a csapadékradar, a látható műholdkép vagy a figyelmeztető előrejelzés.
NAPLÓ FÁJL
A felhasználó megtekintheti az elmentett repülési naplóit és használhatja azokat navigációs célokra a NetBriefing rendszeren belül.
REPÜLÉSI TERV
Adatbázis, amely az aktív és archivált repülési tervek listáját tartalmazza azok aktuális állapotával együtt. Lehetőség van a repülési terv előnézetének megtekintésére a térképen, valamint a repülés elindítására a repülési terv listából és a térképen lévő útvonal előnézetéből. Felhasználóként DEP, ARR, CNL, CHG és DLA üzeneteket küldhet a repülési tervéhez.
NYOMVONAL
A rendszer létrehozza és tárolja az aktív repülések nyomvonalait.
LÁTHATÓSÁG
A mobilalkalmazás a GNSS hely adatokat (szélesség, hosszúság, magasság, sebesség, vario, időbélyeg, pontosság) mobilhálózaton keresztül elküldi a szervereknek, hogy azokat a mobilalkalmazáson belül megossza, sugározza és megjelenítse más felhasználóknak.
Az élő pozíció és nyomkövetési adatok megosztása a mobilalkalmazásban a használati feltételek része.
A felhasználó különböző repülési profilok közül választhat:
- Egymotoros dugattyús
- Többmotoros dugattyús
- Vitorlázó repülő
- Siklóernyős
- Sárkányrepülő
- Hőlégballon
- Motoros siklóernyő
- Forgószárny
- Motoros sárkányrepülő
- Ultrakönnyű
- RC modell
- Drón
A PilotNet rendszer fejlesztése - a hazai VFR forgalom igényeit szem előtt tartva - a mobilinternet hálózatok repülés során történő hasznosítására irányult.
Olyan rendszert szerettünk volna létrehozni, amely élő internet-kapcsolat esetén képes repülés közben:
A rendszert használó pilóták pozíciójának továbbítására
A rendszert használó pilóták számára a környező forgalom megjelenítésére – beleértve a saját rendszerből, OGN-ből, FLARM-ból és ADS-B rendszerekből érkező jeleket is
Valós idejű légtér információk megjelenítésére – Hungarocontrol által biztosítva (nem garantált), 5 percenkénti frissítéssel
Valós idejű időjárás információk biztosítására
És ezen felül a hagyományos offline navigációs rendszerek normál funkcióit is biztosítani tudja, mint útvonaltervezés, NAVLOG készítés, súly- és súlypontszámítás, repülés közbeni navigáció “Direct To” funcióval, stb. A rendszer használata ingyenes, egy applikáció telepítése és regisztráció szükséges hozzá.
7. VFR Repülésbiztonsági Fórum
A HungaroControl Repülésbiztonsági, Minőségirányítási és Belső Ellenőrzési Igazgatósága idén is megrendezi a szokásos évenkénti VFR Repülésbiztonsági Fórumot 2023. március 17-én. A rendezvényre várjuk a kisgépes repülésben érintett pilótáknak, oktatóknak, repülőterek és pilóta szervezetek képviselőnek, valamint a repülős szakembereknek a jelentkezését.
A HungaroControl és partner szervezetei által tervezett előadásokon szó lesz többek között tanulságos repülőeseményekről és balesetekről, a repülésre való felkészülésről, a légirendészeti ellenőrzésekről, tervezett katonai gyakorlórepülésekről, valamint a drónokkal kapcsolatos hasznos tudnivalókról.
A részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. A helyszín befogadóképességének korlátai miatt előfordulhat, hogy nem tudunk minden regisztrációt elfogadni. A regisztrációkat érkezési sorrendben fogadjuk el vagy tesszük várólistára, amiről válasz e-mailben tájékoztatjuk a jelentkezőt a regisztrációban megadott e-mail címen.
A fórumra a regisztráció 2023. február 20-án, reggel 7 órakor fog megnyílni a fórum regisztrációs oldalán.
Regisztrációs link: itt tud regisztrálni a fórumra.
Figyelmeztetés
LHBP repülőtéren gyakorló repülés nem engedélyezett a NOTAM-ban megadott időszakban.
(A5261/22 NOTAMN
Q) LHCC/QMRLC/IV/NBO/A /000/999/4726N01916E005
A) LHBP B) 2209150500 C) 2210170500EST
E) RWY 13L/31R IS CLOSED DUE TO CONSTRUCTION WORKS. THE AREA BETWEEN TWY Y AND TWY X
WILL BE AVAILABLE FOR PARKING AND HANDLING OF CARGO TRAFFIC.)
2022. április 29., péntek
A magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet módosítása
6. § A magyar légtér igénybevételéről szóló 4/1998. (I. 16.) Korm. rendelet 4/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Budapest FIR-ben pilóta nélküli állami légijárművel vagy állami célú műveletet végrehajtó pilóta nélküli polgári légijárművel az állami repülések céljára kijelölt légterekben (időszakosan korlátozott légtér, MTMA, MCTR, veszélyes légtér), valamint korlátozott légtérben az illetékes légiforgalmi szolgálati egységgel vagy repülésvezetővel történt előzetes koordináció alapján lehet repülni.
Budapest FIR-ben az állami légijárművek számára kijelölt olyan eseti légtérben, amelyben más állami légijármű is feladatot hajthat végre, pilóta nélküli állami légijárművel a légiforgalom szervezéséért felelős személlyel történt előzetes koordináció alapján lehet repülni.”
VI. HungaroControl VFR Repülésbiztonsági Fórum 2022. március. 11.
Kedves Kollégák!
Ha szakmailag érintve vagy egy-egy témában, várjuk jelentkezésedet a soron következő VFR Repülésbiztonsági Fórumra.
A tanácskozás célja a VFR szabályok szerint repülő pilóták és a légiforgalmi szolgálatok közötti együttműködés erősítése, valamint a magyar légtérben történő repülések biztonságának fokozása.
A tervezett témák:
• FIC Észak szektor
• VFR repülések a Budapest CTR-ben
• a készülő VFR Manual
• a repülésre való felkészülés
• a COVID repülésbiztonságra gyakorolt hatása
• légirendészeti ellenőrzések
• eseti légterek szabályos aktiválása és használata.
A járványhelyzetre való tekintettel a fórumot online rendezzük meg, az előadásokat élőben közvetítjük a YouTube-csatornánkon.
Az eseményen való részvétel regisztrációhoz kötött, a csatlakozáshoz szükséges linket minden részvevőnek megküldjük az általuk megadott e-mail címre.
Az eseményre itt regisztrálhatsz.
A részletes programot később tesszük közzé a regisztrációs oldalon.
A teljes program várhatóan 10:00-tól 16:00-ig tart majd.
Üdvözlettel,
Repülésbiztonsági, Minőségirányítási és Belső Ellenőrzési Igazgatóság
2022.03.24 Új FIS szektor: BUDAPEST INFORMÁCIÓ ÉSZAK-KELET
AIRAC AIP AMDT 003/2022
Hatálybalépés dátuma: 2022. március 24
Módosítások
6. ENR 2.1
• Új FIS szektor bevezetése: BUDAPEST INFORMÁCIÓ ÉSZAK-KELET 134.850 MHz
• Új diagram: ENR 6 LHCC-FIS
2022-ben Tervezett karbantartási és AIRAC adatbázis frissítések
Dátum
Tervezett karbantartás
AIRAC DB frissítés
Helyi Idő
2022. Január
2022.01.11
2022.01.27
08:00 - 12:00
2022. Február
2022.02.15
2022.02.24
08:00 - 12:00
2022. Március
2022.03.14
2022.03.24
08:00 - 12:00
2022. Április
2022.04.19
2022.04.21
08:00 - 12:00
2022. Május
2022.05.17
2022.05.19
08:00 - 12:00
2022. Június
2022.06.16
08:00 - 12:00
2022.06.21
08:00 - 12:00
2022. Július
2022.07.14
08:00 - 12:00
2022.07.19
08:00 - 12:00
2022. Augusztus
2022.08.11
08:00 - 12:00
2022.08.16
08:00 - 12:00
2022. Szeptember
2022.09.08
08:00 - 12:00
2022.09.20
08:00 - 12:00
2022. Október
2022.10.06
08:00 - 12:00
2022.10.18
08:00 - 12:00
2022. November
2022.11.03
08:00 - 12:00
2022.11.15
08:00 - 12:00
2022. December
2022.12.01
08:00 - 12:00
2022.12.20
08:00 - 12:00
2022.12.29
08:00 - 12:00
2021.10.
Vitorlázó műrepülő világbajnokság + V4 Air Show + Vitorlázó távrepülő tábor AEROsport 2021.09.
2021.08.
Börgöndi repülő tábor, repüléstájékoztató, Nemzeti Vitorlázórepülő Bajnokság, AEROsport 2021.08.
2021.07.
Ferihegy3 modellrepülőtér+66. Magyar Nemzeti Vitorlázórepülő Bajnokság Szatymaz (AEROSport 2021.07)
2021.06.
Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa (AEROsport 2021.06.)
2021.05.
I. Dunakeszi Vitorlázórepülő Bajnokság - Dunakeszi (AEROsport, 2021.05)
2021.04.
L–29 Delfin, Sokoró RC Modell KSE (AEROsport 2021. 04.)
Nyílt mobilhálózaton (PLMN) is sikeresen működik a pilóta nélküli légi járművek (UAV-ok) pozicionálása – bizonyítják a HungaroControl és a Magyar Telekom szakemberei által július végén, Budapest belvárosában lebonyolított rádióstesztek. Az élenjárónak tekinthető technológia nem csak a drónok helymeghatározásában jelenthet újabb áttörést, de akár a kisgépes forgalom szereplőinek az azonosításában és elkülönítésében is segítséget nyújthat a jövőben.
az (EU) 2019/947 végrehajtási rendeletnek egyes intézkedései alkalmazása kezdőnapjának a Covid19-világjárvány miatti elhalasztása tekintetében történő módosításáról.
„E rendeletet 2020. december 31-től kell alkalmazni.”;
A siklórepülők, és a szabadrepülők (AEROsport 2019. 05.)
2019.06.11. Tájékoztatás a pilóta nélküli légijárművekkel kapcsolatos európai uniós szabályozásról
A mai napon, az Európai Unió Hivatalos Lapjának 152. számában kihirdették a pilóta nélküli légijárművekkel kapcsolatos mindkét rendeletet. Ezek a következők:
a pilóta nélküli légijármű-rendszerekről és a pilóta nélküli légijármű-rendszerek harmadik országbeli üzembentartóiról szóló (EU) 2019/945 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet (a korábban Delegated regulationként említett szabályozás)
a pilóta nélküli légi járművekkel végzett műveletekre vonatkozó szabályokról és eljárásokról szóló (EU) 2019/947 bizottsági végrehajtási rendelet (a korábban Implementing regulationként említett szabályozás)
Mindkét rendelet a kihirdetését követő huszadik napon, azaz 2019. július 1-jén lép hatályba.
A 2019/947 bizottsági végrehajtási rendelet rendelkezéseit 2020. július 1-től kell alkalmazni, azzal, hogy megmaradt egyes rendelkezések korábban jelzett eltérő alkalmazási ideje is.
2019.05.27. EASA Polgári drón reptetése (Pilóta nélküli légijármű)
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség animációja a pilóta nélküli légijárművek, más néven polgári drónok használatával kapcsolatos műveletek fogalmát mutatja be. Az EASA a polgári drónok működtetésére vonatkozó új szabályok kidolgozásán dolgozik amelyek arányosak és kockázatalapúak.
Ezúton értesítjük, hogy a NetBriefing rendszer biztonságban és naprakészen tartása érdekében frissítéseket, legújabb javításokat és biztonsági frissítéseket telepítünk.
Angol nyelvű felhasználói kézikönyvet frissítettük.
2019.04.25-én karbantartást végzünk 20:00 és 2019.05.26 03:00 LT között. Az említett időpont alatt a szolgáltatás nem lesz elérhető.
Repülési Terv feladása telefonon keresztül: ARO1 ARO2
Kurucz Mihály köszöntője a 2019-es VFR Repülésbiztonsági Fórumon
2019.03.28.
Nagy Zsigmond: Légijárművek észlelhetősége
2019.03.28.
Horváth Péter: Katonai légügyi hatósági tapasztalatok
2019.03.28.
Székely Zoltán: A TMA-k optimalizálása
2019.03.28.
Blazsovszky György: NetBriefing és MyDroneSpace
2019.03.28.
Molnár Csaba: A HungaroControl 10 tanácsa
2019.03.28.
Dr. Markovits-Somogyi Rita: PBN
2018.09.29-én volt Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren pilóta nélküli légijármű reptetés
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy 2018 szeptemberének utolsó hétvégéjén világpremier helyszíne volt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A HungaroControl szakemberei, Blazsovszky György telekommunikációs rendszerfejlesztő mérnök vezetésével bebizonyították, hogy a pilóta nélküli légi járművek GPS-alapú helymeghatározása helyett lehetséges – mi több, jóval biztonságosabb – a mobilos nyomon követésük. A technológia levédetéséig, azaz mostanáig titoktartási megállapodás volt érvényben minden közreműködő partnerrel.
„Gyakorlatilag arról van szó, hogy egy mobilelőfizetéssel a pilóta nélküli légi járművek, vitorlázógépek, siklóernyők, sárkányrepülők, hőlégballonok és ultrakönnyű repülőgépek nyomon követése és elkülönítése is megoldható”
Köszönet a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek, a Nokiának, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak, a Honvédelmi Minisztériumnak, a Rotors and Cams-nek és a HungaroControlnak, hogy támogatták a teszt megvalósulását.
A HungaroControl Zrt. idén is megrendezi a VFR Repülésbiztonsági Fórumot, melynek célja a kis magasságon, VFR szerint repülő pilóták és a légiforgalmi szolgálatok közötti együttműködés erősítése és a magyar légtérben folyó repülések biztonságának fokozása.
A fórumon többek közt az alábbi témákról lesz szó:
VFR repülésbiztonsági kultúra
A földközeli katonai repülések tapasztalatai és a 2019-re tervezett gyakorlatok
Légirendészeti ellenőrzések – a végrehajtás menete, az ellenőrzések szempontjai, tapasztalatai és a feltárt főbb hiányosságok
A HungaroControl tanácsai VFR pilótáknak
LHBP TMA-k optimalizálása
MyDroneSpace
Netbriefing
Akiknek részvételére leginkább számítunk:
light, ultralight, és függő-vitorlázó pilóták,
repülőterek és repülős szervezetek képviselői,
pilótaképző intézmények képviselői,
és mindenki más, aki érintve érzi magát a fenti témákban.
A fórum március 8-án, pénteken lesz, 10:00 órai kezdettel, a HungaroControl székházában. Javasolt érkezés: 09:30 – 09:45.
A részvétel ingyenes, de előzetes jelentkezés szükséges a fórum honlapján.
Várjuk jelentkezését!
A pontos címünk: 1185 Budapest, Igló utca 33-35.
Üdvözlettel,
a HungaroControl Zrt. SQM Osztálya
2019.01.28.
AEROsport 2018 12
2019.01.16.
Kedves NetBriefing Felhasználó!
Ezúton értesítünk, hogy 2019.01.14-én a PDF alapú AIP dokumentációt kivezettük a NetBriefing rendszerből.
Az aktuálisan hatályban lévő AIP megtalálható a HungaroControl AIS oldalán.
A NetBriefing térképén és a menükben szereplő statikus adatok ezek után is frissülni fognak minden AIRAC dátumon.
Üdvözlettel:
A HungaroControl Zrt. NetBriefing csapata.
Bármilyen kérdése esetén keressen minket a netbriefing@hungarocontrol.hu címen.
2018.12.18.
Kedves NetBriefing Felhasználó!
2018.12.18.
AEROsport 2018. 11.
2018.11.21.
Kedves NetBriefing Felhasználó!
A 1079/2012/EU rendelet előírásainak megfelelően minden (kivételi kategóriába nem sorolt) légi jármű esetében kötelező fedélzeti felszereltség a 8.33 kHz csatornaosztású működésre képes rádiókészülék. Ezen előírás a 2018.12.06. naptól érvényes AIP-ben is megjelenik.
A kötelező fedélzeti felszereltség követelményét nem teljesítő repülések tervei (a mentesített repüléseket kivéve) elutasításra kerülnek.
A 1079/2012/EU rendeletnek megfelelően a NETBRIEFING rendszeren keresztül kezdeményezett repülési tervek esetében a 8.33 kHz csatornaosztású rádióval való fedélzeti felszereltségre vonatkozóan a 10. mezőbe beírt „Y” hiánya esetén a fedélzeti felszereltségi követelmény alóli mentesülés alapját a 18. mezőben megadó kódok (STS/SAR, STS/HOSP, STS/FFR, STS/MEDEVAC) kitöltése nélkül a repülési terv feladását a NETBRIEFING rendszer nem teszi lehetővé.
Részletesebb információ az AIC tájékoztatóban található.
Üdvözlettel:
A HungaroControl Zrt. NetBriefing csapata.
Nemzetközi konferenciát rendezett Budapesten a HungaroControl
A HungaroControl adott otthont a Thales Users Group konferenciának szeptember 24-től 26-ig. A nagy múltú rendezvény a légiközlekedési ipar kiemelkedően fontos nemzetközi fóruma, melynek célja, hogy elősegítse a légiforgalmi szolgáltatók együttműködését. Mintegy 140 vendég és 30 szervezet osztotta meg tapasztalatait Budapesten az iparági kihívásokról, innovációs törekvésekről, illetve a digitális transzformációról.
A légiforgalmi szolgáltatókat a technológiai változások, az utazási szokások változása, a generációs különbségek folyamatos kihívások elé állítják. Az előrejelzések szerint 2030-ra csak az Európa felett közlekedő repülőjáratok száma elérheti a 16,9 milliót. 2017-ben ez a szám 10,6 millió volt. A léginavigációs rendszereknek ezzel a rohamos forgalmi növekedéssel, e repülésbiztonsági és kapacitásbeli kihívásokkal kell lépést tartaniuk – hangzott el a légiközlekedési ipar kiemelkedően fontos nemzetközi fórumán, a Thales Users Group konferencián Budapesten.
A szeptember 24. és 26. között megrendezett eseménynek a HungaroControl és a Thales adott otthont. Mintegy 140 vendég és 30 szervezet osztotta meg tapasztalatait az iparág helyzetéről, az innovációs törekvésekről, illetve a digitális transzformációról.
„A kihívásokra a folyamatos innováció a megoldás. Ezért a repülésbiztonság fejlesztésére, a forgalommenedzsment hatékonyságának növelésére, a repülőjáratok árának csökkentésére és a környezetbarát eljárások fejlesztésére törekvő kezdeményezésekben igyekszünk folyamatosan Európa élmezőnyében maradni” – fogalmazott a konferencia nyitóelőadásában Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója.
A vezérigazgató ismertette a HungaroControl elmúlt években elért eredményeit. A Searidge Technologies partnerségével megvalósított világraszóló innováció, a remote tower a március közepén megrendezett madridi World Air Traffic Control világkiállításon elnyerte a Jane’s repülési és haditechnikai szaklap légiforgalmi irányítás szekció futópálya kategóriájának nagydíját. A HungaroControl a sorozatban ötször a világ legjobb címét elnyerő szingapúri Changi repülőtér fejlesztéséhez is hozzájárulhat. A HUFRA révén pedig a HungaroControl Európában elsőként, 2015. február 5-től törölte el a teljes magyar légtérben a légi útvonalhálózatot és vezette be a repülőgépek korlátozások nélküli szabad légtérhasználatát. A HUFRA jelentős gazdasági és környezetvédelmi eredményeket ért el azóta: a hazánk felett átrepülő járatok útvonala 4,5 millió kilométerrel csökkent, és a három év alatt 48 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe. A Dubai Airport Show-n idén májusban Innovációs díjat vehetett át a magyar légiforgalmi szolgálat ezért a fejlesztésért.
„Céljaink között szerepel, hogy 2019 végére egy, a Fekete-tengertől egészen a cseh határig húzódó, mintegy 1000 kilométer kiterjedésű free route légteret hozzunk létre az érintett országok összefogásával” – közölte Szepessy Kornél.
A konferencián kiemelt szerepet kaptak a drónokkal kapcsolatos fejlesztések és a drónok forgalmi menedzsmentjét ellátó úgynevezett UTM rendszer. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a drónok hatékony, biztonságos, flexibilis, tervezhető, költséghatékony, valamint felhasználóbarát alkalmazásához elengedhetetlen a megfelelő szabályozási, szabványosítási környezet és forgalmi menedzsment. A témában a HungaroControl szakmai napot rendez novemberben.
Fontos iparági törekvés a léginaviációs rendszerek tovább fejlesztése mesterséges intelligencia és öntanuló technológiák segítségével.
A légiforgalmi szolgáltatók számára elsőrendű fontosságú az irányítói produktivitást növelő és rugalmasabb kapacitás-menedzsmentet lehetővé tevő megoldások gyors bevezetése, a kiberbiztonság állandó szem előtt tartásával.
2018.10.08.
AEROsport 2018. 09.
2018.08.21.
AEROsport 2018 07
2018.07.31.
Az 56/2016. (XII. 22.) NFM rendelet a Magyarország légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól. 1. melléklet A REPÜLÉSI TERV ŰRLAP KITÖLTÉSE. Megtalálható az Oktató Videók alatt is pdf formátumban.
2018.07.03.
AEROsport 2018 06
2018.06.07.
AEROsport 2018 05
2018.05.25.
Kedves NetBriefing Felhasználó!
2018. május 25-én frissítettük az adatvédelmi tájékoztatót annak érdekében, hogy érthetőbb legyen, milyen adatokat gyűjtünk, illetve miért végzünk adatgyűjtést. Az adatvédelmi tájékoztatón az új előírások szerint módosítottuk.
Azért tettük ezt, mivel az Európai Unió területén hamarosan hatályba lép az Általános adatvédelmi rendelet (GDPR). Az adatvédelmi törvények európai országok közötti összehangolása érdekében hozott rendelet pontosítja azokat a szabályokat, amelyek szerint a cégeknek ismertetniük kell az adatfeldolgozási gyakorlatukat.
Üdvözlettel:
A HungaroControl Zrt. NetBriefing csapata.
A HungaroControl ismét találkozóra hívja a kisgépes világ képviselőit
A magyar légtér nem ellenőrzött részében is dinamikusan nőtt a forgalom az elmúlt években, ezért a repülések biztonságának megtartásához egyre fontosabb, hogy az itt közlekedő légtérhasználók és a HungaroControl Zrt. légiforgalmi szolgálatai között a lehető legjobb legyen az együttműködés.
Ennek megerősítésére és fejlesztésére szolgál a VFR Repülésbiztonsági Fórum, amit 2017 őszén hívott életre a HungaroControl Zrt. SQM (Safety és Quality Management) Osztálya. A tavalyi találkozón a részvétel és a visszajelzések egyaránt azt mutatták, hogy a „kisgépes” társadalom részéről is van igény az ilyen párbeszédre, ezért a rendezvény folytatódik.
2018.05.11-én, pénteken, 09:30-tól a HungaroControl Zrt. székházába várja a VFR szerint, kis magasságon repülő pilótákat, a repülő egyesületek, repülőterek és pilótaképző iskolák képviselőit, és mindenki mást, aki érintve érzi magát a repülésbiztonságban.
Míg a 2017-es fórumon a légtérsértések elkerülésén volt a hangsúly, idén több szó lesz a kis magasságú VFR repülések biztonságának fokozásáról általában. A HungaroControl Zrt. szakemberei mellett az előadók között lesz az NFM Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala, az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet és a Magyar Honvédség Légi Vezetési és Irányítási Központja.
A HungaroControl Zrt. ezzel a rendezvénnyel járul hozzá a Közlekedési Kultúra Napja országos programjához.
A fórumon a részvétel ingyenes, de előzetes on-line jelentkezés szükséges.
További információ, a részletes program és a regisztrációs felület itt érhető el.
2018.04.09.
Kedves NetBriefing Felhasználó,
A telefonszám repülési tervben történő megadása a riasztó szolgálat ellátását, valamint a FIC és az ARO munkáját is segíti. Kérjük FPL kitöltésekor a repülési terv 18-as mezőjében add meg telefonszámodat az alábbiakban látható módon.
RMK/PHONE 0036201234567
Kérlek ellenőrízd a repülési terv beküldése előtt a telefonszámod meglétét. Dolgozunk rajta, hogy a rendszer automatikusan figyelmeztessen beadás előtt.
Javasoljuk, hogy felszállás előtt ellenőrízd a repülési terved elfogadott állapotát a Netbriefing rendszerben vagy a megerősítő email meglétét.
Ezúton értesítjük, hogy a HungaroControl Zrt. mai napon üzembe állította az új, interneten elérhető briefing rendszert a https://www.netbriefing.hu linken.
A rendszer a Google Chrome, illetve a Mozilla Firefox böngészőket támogatja. Az új rendszer használatáról oktatóvideókat talál a HungaroControl Zrt. youtube csatornáján.
Bármilyen kérdése, észrevétele esetén keressen minket a netbriefing@hungarocontrol.hu címen.
Üdvözlettel:
A HungaroControl Zrt. NetBriefing csapata
2018.01.05.
Kedves Felhasználó,
Ezúton értesítjük, hogy a HungaroControl Zrt. tervezetten 2018. január 09-től egy új, interneten elérhető briefing rendszert fog üzembe helyezni. Ez az új verzió kiterjedt szolgáltatásokat és funkciókat tartalmaz. Az alkalmazás ugyanazon a linken lesz elérhető: https://www.netbriefing.hu
Az új szolgáltatás indulásával az aktuális rendszer ki lesz kapcsolva, így az adatai elvesznek. Sajnos ez azt is jelenti, hogy ismét regisztrálnia kell.
Sajnáljuk ezt a kisebb kellemetlenséget, reméljük, hogy az új rendszer szolgáltatásai és funkciói kárpótolni fogják ezért.
"SERA.4020 Closing a flight plan
ARRIVAL REPORTS
Arrival reports made by aircraft shall contain the following elements of information:
(1) aircraft identification;
(2) departure aerodrome or operating site;
(3) destination aerodrome or operating site (only in the case of a diversionary landing);
(4) arrival aerodrome or operating site;
(5) time of arrival.
Whenever an arrival report is required, failure to comply with the provisions of SERA.4020 may cause serious disruption in the air traffic services and incur great expenses in carrying out unnecessary search and rescue operations."